Tasty Blogs ($uperbowl editie)


Een kleine hoeveelheid Interessante blogposts die ik deze week tegen ben gekomen. Want deze keer staan vooral de Superbowl reclames van 2011 centraal in de Tasty Blogs.

Bedrijven betalen voor een reclamespot tijdens dit grootschalige sportevent, drie miljoen dollar voor slechts dertig seconden reclame-tijd. In deze Tasty Blog heb ik 420 miljoen dollar verzameld aan Superbowl reclamemateriaal.  (Je moet er toch wat voor over hebben om minstens honderd miljoen kijkers van een reclame te voorzien…)

Dit vond ik misschien wel de grappigste… Rock, Paper, scissors Jewels: “I don’t know what the jewels is for?”

Superbowl: Darth Volswagen Kid?

Superbowl: Van Pepsi. Eerst dacht ik, flauw! Maar die gast op de toetsen maakt het helemaal af:

Superbowl: De E*TRADE baby

Superbowl GoDaddy!

Er zijn meer commercial van de Superbowl! Een (kleine) greep uit de schatkist van YouTube:

Pepsi:

Even voor de duidelijkheid, het blijft gewoon cola:

Chevrolet:

De reclame van Doritos die niet door de censuurjury kwam voor de Superbowl, maar wel door die van YouTube:

Deel 1:

Deel 2:

Deze reclames van Doritos, werden niet verboden:

In de sauna

DoritoooooPunch!

En dan nog wat blogs:

Wat gebeurd er als een B1 bommenwerper naast een F16 op wil stijgen? (Link naar LiveLeak.com

De protesten in Egypte en de rol van Facebook

In deze blog neemt Adrian Chen een ander standpunt in over de rol van Facebook, die grotendeels gezorgd zou hebben voor de opzet van de protesten in Egypte. “Waarom zouden we Facebook moeten bedanken als haar administratoren één van de grootste #Egypt protest-groepen met 300.000 leden, eerst nog gedeactiveerd werd? De rede zou zijn dat de gebruikers onder nepnamen de groep aangemaakt hadden, terwijl ze dat deden om zichzelf te beschermen voor Mubarak zijn strakke regime…” Aldus Adrian Chen.

Een blogger geeft op eigenzinnige wijze invulling aan de vier P’s (Prijs, Plaats, Product en Promotie, linkt naar Wikipedia) van Google

RFID-marketing, deal with it…?
De RFID-chip is te vinden in vrijwel alle belangrijke pasjes die je bezit. Ook het nieuwe paspoort is voorzien van de RFID-chip. Daar maken bedrijven maar al te graag gebruik van. Zo is de OV-Chipkaart van TransLinkSystems enorm waardevol, omdat het reispatroon van de gemiddelde Nederlander ermee gevolgd kan worden. De bedrijven die gebruik maken van dit RadioFrequentie-Identificatiemiddel, betalen alleen al voor onderzoeken over de RFID-chip,  honderden dollars. Hoe handig het middel ook is voor bedrijven, er blijven veel onbeantwoorde vragen hangen rondom de veiligheid van de opslag van privacy-gegevens (Bits of Freedom) op de RFID-chip… Ook de nieuwste chip schijn je namelijk makkelijk te kunnen hacken via een draadloze internetverbinding. En ook de OV-Chipkaart is al gratis op te waarderen (en dus te kraken) tot het maximum bedrag van 150 Euro, dankzij een softwareprogramma dat draait op Windows. Misschien moeten wij Nederlanders ons toch nog eens afvragen of we al onze betaalmiddelen wel massaal aan die RFID-chip toevertrouwen…

Tot zover de Tasty Blogs van de afgelopen week!

[Schrijf je in voor de RSS-Feed van mijn blog, als je op de hoogte wil blijven van alle nieuwe berichten.]
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s