Het wordt menens met Sony Ericsson


De datum is geprikt. Ik ga op vrijdag 8 april in gesprek met de marketingcommunicatie manager van Sony Ericsson Nederland. Naar aanleiding van de aandacht die ontstond over mijn problemen met de Sony Ericsson X10 telefoon, ga ik met hem om de tafel zitten. Waarom? Om te kijken of wij iets voor elkaar kunnen betekenen.

Klachten, suggesties of opmerkingen voor Sony Ericsson? Laat ze hier achter en ik neem ze mee naar het gesprek!

Ik wil op 8 april het liefst met “breedgedragen gespreksstof” aankomen op het kantoor van Sony Ericsson in Badhoevedorp. Simpel gezegd, met onderwerpen om over te praten die niet alleen voor Sony Ericsson en ik, maar ook voor andere klanten van Sony Ericsson ‘de lading dekken’. Dus als je voorstellen hebt of klachten kwijt wil over de Sony Ericsson SmartPhones, laat dan hieronder (eventueel anoniem door een nepnaam te gebruiken) jouw reactie achter.

De suggesties en klachten neem ik mee als input voor het gesprek. En als je een vriend of vriendin hebt met een Sony Ericsson telefoon, is het misschien een idee om haar naar deze blog te verwijzen. Misschien dat Sony Ericsson zich dan inspant om klanten meer tegemoet te komen door middel van goede hardware en een betere update- en/of klantenservice. Het is natuurlijk een goed teken dat ik door Sony Ericsson uitgenodigd ben voor een gesprek, maar dan wil ik ook wel echt iets waardevols meebrengen.

Het liefst doe ik dit niet alleen uit naam van mijzelf, maar uit naam van meerdere gebruikers. En als ik Youp van ’t Hek geweest was, dan zou het ongetwijfeld makkelijker zijn om echt iets voor elkaar te krijgen of in ieder geval bekend te maken… Helaas moet ik het nu zien te doen met deze eenzame blog op het immense web en in samenwerking met anderen.

Dus reageer, deel dit bericht met de mensen waarvan je weet dat zij een Sony Ericsson SmartPhone gebruiken en  hopelijk kan ik dan na het gesprek in april, met goed nieuws thuiskomen!

Alvast bedankt voor de reacties en ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

G5roetjes,

Gijs

[Als je wil reageren via de mail, kan dat ook via de contactpagina]

9 gedachtes over “Het wordt menens met Sony Ericsson

  1. Heel veel succes bij je gesprek, ik weet dat jij de problemen vast goed onder de aandacht gaat brengen!

    Zelf geen SE dus kan je niet echt helpen, maar heb de pagina doorgezet naar mensen met een SE.

  2. Als ik mijn mobiel aansluit op de oplader, raakt Android van slag. M’n batterij is aan het begin van de avond, elke keer leeg. En als ik hem oplaad en de telefoon op wil nemen, reageert het scherm gewoon niet.

    Geen idee of dit aan Android of de x10 ligt, maar vervelend is het wel. Komt de nieuwste versie van Android nou uit op de x10mini?

    Goed topic dit, zal het ook doorsturen naar vrienden!

  3. Ik vind de batterij-duur van mijn x10 echt zuur. Ik houd het er als ik er intensief gebruik van maak, nog geen 8 uur mee uit. En die nieuwe ‘game-mobiel’ van Sony kan mij een worst wezen, want ik denk dat het met die batterij niet veel beter gesteld zal zijn…

  4. @Dirk en @Daan,

    Bedankt voor de reacties!

    Ik zal deze punten meenemen tijdens het gesprek. We hebben nog twee weken, dus hopelijk komen er nog meer reacties.

    Het viel mij trouwens op dat er veel gezocht wordt op de zoekterm: “updaten android 2.1 Xperia”, waar mijn artikel mee gevonden wordt over hoe je dit kan doen.

  5. Echt een goed dat Sony Ericsson met je in gesprek wil gaan Gijs, ik wens je veel succes daar!

    Zelf heb ik vooral de oudere modellen van Sony Ericsson gebruikt. Hier ben ik altijd erg tevreden over geweest. De X10 was echt niet mijn ding en die heb ik dan ook snel vervangen voor een iPhone. MultiTouch, geen Android ‘errors’, een veel langere batterijduur etc.

    Waar ik mij vooral over verbaasde was hoe lang het in vergelijking met andere mobiele telefoons duurde, tot de updates van Android uitkwamen op mijn telefoon.

    Via jou blog kwam ik, zoals je in mijn mail vast wel hebt gelezen, op het juiste update-programma terecht. Dat zou anders moeten naar mijn mening…

    Nogmaals veel succes en maak er vooral een leuk gesprek van!

  6. Tof dat je een gesprek hebt geregeld met Sony Ericsson. Maar denk niet dat er veel veranderd. Dergelijke problemen heb je ook met een Nokia of Samsung of welk andere fabrikant dan ook.

    De batterij duur van alle smartphones is niet optimaal. Ik heb zelf een HTC Desire en haal ook maximaal 1 dag.

    In ieder geval succes met je gesprek..

  7. @Jan,

    Als ze het serieus genoeg nemen, zorgen ze ervoor dat er betere batterijen of zuinigere telefoons geproduceerd worden.

    Juist omdat van alle smartphones (Alhoewel de iPhone een vrij lange batterijduur heeft) de batterijduur zo kort is, kan Sony Ericsson zich daarop richten. Innoveren op dat gebied kan een extra ‘selling point’ zijn en klanten tegemoet komen als je het mij vraagt.

  8. Hallo Gijs.

    Hier op dit moment een conflict met Sony.
    Kortgezegd heb ik een Xperia X10i welke niet functioneert (Toestel loopt vast en reboot zichzelf)

    Sony heeft mij een Special request gestuurd voor vervanging van het toestel
    Bij navraag in de Sony Chat support heeft Sony heeft toegezegd een fabrieks nieuw toestel te sturen, met 2 jaar garantie.

    Echter Blijven ze Boadswaps uitvoeren. Toestel is inmiddels 4 keer naar Teleplan gestuurd! (WAANZINNIG)

    Na een aangetekende brief te sturen naar Hoofdkantoor Duitsland ben ik van de week gebeld.
    Kortgezegd kreeg ik daar te horen:
    – Je mag het toestel nog een keer opsturen, dan zal er weer een boardswap plaatsvinden.
    – Verder kunnen we NIETS voor je doen.

    Belachelijk!

Geef een reactie

