Onderzoek: De online reputatie van organisaties


Beste bezoeker, vriend, familielid, kennis of (oud-)collega

Vandaag is voor mij het spannende moment aangebroken om een marktonderzoek voor mijn eigen bedrijf uit te voeren. Het onderzoek bestaat onder andere uit een vragenlijst die ik af moet nemen onder werknemers en werkgevers.

Het onderzoek richt zich op het belang die organisaties en haar medewerkers hechten aan de online reputatie. Want vandaag de dag worden er continu artikelen, Tweets, blogs en via vele andere ‘nieuwe communicatiekanalen’ berichten gepubliceerd die iets zeggen over een organisatie. Uit de praktijk is al gebleken dat zelfs berichten met maximaal 140 karakters een reputatie van een bedrijf sterk kunnen beïnvloeden of zelfs beschadigen.

Met behulp van de resultaten van dit onderzoek kan ik in kaart brengen of er vraag is naar de diensten die ik aan wil bieden vanuit mijn bedrijf.

Daarom zou ik jullie allemaal hartelijk uit willen nodigen om de enquête in te vullen en te verspreiden binnen jullie netwerk. De enquête bestaat een korte beschrijving van de dienst die ik aan wil bieden vanuit mijn bedrijf en vijftien vragen. Het invullen van de vragenlijst duurt niet langer dan 10 minuten.

Zouden jullie dit voor mij willen doen?

Zo ja, klik dan hier  (link opent in nieuw venster)om doorverwezen te worden naar de enquête.

Suggesties, opmerkingen en dergelijke kan je invullen onderaan de vragenlijst, of door een reactie achter te laten op dit bericht.

Alvast heel erg bedankt voor het vrijmaken van tijd voor het invullen van de vragenlijst!

Met vriendelijke groet,

Gijs Molsbergen

4 gedachtes over “Onderzoek: De online reputatie van organisaties

  1. hey Gijs,

    ik ken je niet, maar ik wil even kwijt dat ik het een goede en bondige vragenlijst vind. Hopelijk krijg je genoeg respons om te kijken of er genoeg vraag is naar je dienst.
    ik denk dat als je de dienst goed vormgeeft en veel aandacht besteed aan de kwaliteit van de dienstverlening, je bedrijf het nog best ver kan schoppen!

    succes ermee!

    • Dag Johan, Bedankt voor de reactie.

      Deze week ga ik het onderzoek uitwerken en de resultaten gebruiken om een strategie op te zetten.

      Ik ben dus heel erg benieuwd hoe dit eruit gaat zien en hoe mijn begeleiders op school dit zullen beoordelen.

      Daar schrijf ik ongetwijfeld een blog over als het eenmaal zover is.

Geef een reactie

