Nieuw jaar


Een nieuw jaar. Het jaar waarop ik mijn diplma zal halen na stage te hebben gelopen bij CM. Hopelijk kan ik daarna als professioneel communicatieadviseur aan de slag. Ook zal ik in de zomer samen met mijn vriendin een huis zoeken en mijn bedrijf uitbreiden.

20111230-103838.jpg

2011 was een bijzonder jaar voor mij. Niet alleen omdat het begon met een zeer bijzondere ervaring tijdens mijn stage bij de gemeente Dordrecht, maar ook omdat mijn gezondheid drie maanden lang verre van goed was.
Hierdoor heb ik wel veel tijd gehad om goed na te denken over wat ik belangrijk vond in het leven. Ik kon rustig nadenken over wat ik met mijn bedrijf wil, waar mijn prioriteiten liggen en met name ook waar ik echt gelukkig van word.

Zakelijk

Op zakelijk gebied is dat toch bloggen, netwerken en kwalitatief communicatieonderzoek uitvoeren. Praten met mensen en organisaties over wat hun drijfveren zijn, wat hun bestaansrecht en geloof is in de maatschappij van nu. And last but not least, kennis delen over nieuwe media door presentaties en workshops te geven.
Komend jaar zal ook de website van mijn bedrijf gelanceerd worden (EINDELIJK!). De site zal nieuws over IDMeC bevatten, online communicatiemiddelen op een praktisch inzetbare manier benaderen en uiteraard ook een sociaal karakter hebben. De rest blijft tot dan nog even een verrassing 😉

In het komende jaar wil ik mij ontwikkelen door kwalitatieve onderzoeksmethoden (interviews, groepsgesprekken etc.) in de praktijk beter te leren gebruiken. Ook hoop ik zelf creatieve methoden te verzinnen om in de praktijk effectiever onderzoek te doen en communicatiestrategieën vorm te geven. Het is zonde als adviesrapporten in een la eindigen en er niets mee gebeurd omdat het toch niet realistisch aansluit bij de doelen en/ of het budget van een organisatie.

eBook

Mijn kennis over Online Reputatie Management hoop ik uit te breiden door over dit onderwerp een eBook te schrijven (wellict in samenwerking met andere professionals) en door online en papieren bronnen te analyseren. Ik ben al aardig op weg. Omdat mijn vriendin sinds vandaag drie maanden in Stage College zit (snik snik), is dat voor mij een interessant project om naast mijn stage mee bezig te zijn.

Mijn verre vrienden, kennissen, volgers en lezers, genoeg over mij! Ik wil jullie het allerbeste wensen voor 2012. Ondanks de economische zware tijden die veel van ons tegemoet zullen gaan, hoop ik dat we toch nog veel blijven lachen en genieten van het leven! Ik kijk ernaar uit om jullie in 2012 weer te zien.

Een heel fijne oudjaarsavond toegewenst!

20111230-103941.jpg

Geef een reactie

