[Infographic] De effecten van eCommerce en Inbound Marketing


We zoeken elkaar steeds vaker online op om gezamenlijk informatie over producten en diensten te delen en om hierover te discussiëren. Voor veel bedrijven zal het dan ook een steeds grotere uitdaging worden om deze ‘levendige’ informatiestroom te monitoren.

"Het gaat om de inhoud"

Online Inbound Marketing

Inbound marketing is een principe dat ervan uitgaat dat een producent of dienstverlener gevonden zal worden door potentiële klanten, vanuit de doelgroep, zonder dat die klanten verstoord worden door of met traditionele marketing-instrumenten.

Hubspot stelt dat online inbound marketing het voor webwinkels mogelijk maakt om grote voordelen te halen uit de zogenaamde ‘sociale revolutie’, mede door het gebruik van Facebook.

“klanten die zich aangetrokken voelen tot hun eigen merken en producten zorgen voor sociaal en gericht verkeer, verkoop en het verhogen van de klantenbinding gaandeweg.” -Hubspot”

Mijns inziens blijft ‘het genereren van klantenbinding’ toch ook nog steeds een kwestie van de interactie (durven) aangaan met de omgeving waaronder dus ook de teleurgestelde en kritische klanten behoren.

Onderstaande vrij actuele infographic illustreert het effect en belang van online inbound marketing, met name door Facebook te gebruiken, voor merken.

Ecommerce Inbound Marketing vs Outbound Marketing - Infographic

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s