Gametrein @NS_online


Beste lezers, ik moet iets bekennen. Al mijn hele leven ben ik een gamer. Een serieuze gamer. Het is zelfs zo dat mijn vriendin mij een Nerd noemt als het over games gaat. Sinds ik een Nintendo 8 bit had, ben ik altijd fan geweest van spelcomputers. Met de eerste Playstation als mijn grootste favoriet en de Playstation 3 als mijn laatste.

 

Gran Turismo is een van mijn favoriete spellen. Jammer dat je in het spel niet met treinen tegen Porsches kan racen…

En ja, ook ik speel schietspelletjes. Op de Playstation 1 speelde ik Medal of Honour en op de PC speelde ik Tactical Ops, dat draaide op een engine van Unreal Tournament. Momenteel speel ik zo nu en dan Modern Warfare 3. Mijn favoriete spel? Gran Turismo…

Naast regelmatig zitten te gamen, zit ik ook vaak in de trein. Omdat ik geen PSP, GameBoy (OldSchool) of geweldige games op mijn iPad heb, moet ik mijzelf dus vermaken door een boek te lezen, of door met mijn medereizigers gesprekken aan te knopen.

De entertainment trein

Een disco zullen we niet snel in een trein tegenkomen. Alhoewel ik een trein vol met discoverlichting, DJ Tiesto achter de draaitafels en een hele horde aan vredige dronken lappen, graag voorbij zou willen zien sjezen.

Onlangs was ik met een collega in de trein op weg naar Tilburg. Zo`n oud treinstel met van die bekleding die ooit kanariegeel geweest moet zijn. Op het moment dat ik ging zitten, bleek de armleuning van de stoel los te zitten. Dat zette de creatieve en fantasievolle ik (weer eens) in werking…

`Dat zou gaaf zijn zeg!` zei ik tegen mijn collega, die mij verward aankeek omdat er geen concrete aanleiding leek te zijn voor mij om out of the blue iets `gaaf` te vinden.
`Dat je een NS-Gaming stoel hebt. Niet in de trein, maar gewoon in huis! Met zo`n bekerhouder erbij.` Mijn collega keek mij verbaast aan, waardoor het mij verstandig leek om hem uit te leggen waarom ik dit zo`n goed idee vond.

Fan van de NS

Ja, ik ben fan van de NS. Die oude treinstellen, -stoelen en ook het nieuwste treinstel, dat vind ik fantastische ontwikkelingen. WiFi in de trein is genieten net als de mogelijkheid om te kunnen werken tijdens het reizen. Vaak gaat de reis ook nog eens sneller (voor mijn gevoel) als ik een leuk gesprek heb met een onbekende. Dat heeft een auto niet. Een trein heeft alleen ook heel veel ruimte.

Toen ik dit aan mijn collega uitlegde, begon hij over de `bioscooptrein` en dat ik mijn idee op moest schrijven en naar de NS moest sturen. Nou, bij deze!

Misschien handig om het niet in de ‘minder hufter proof` treinen te doen, maar misschien wel in de luxere modellen? Entertainment areas in de trein, een leuke en helaas onrealistische fantasie…

Wie weet heeft de NS dan op zijn minst nog een oude of nieuwe stijl treinstoel voor mij in de schappen liggen. Dan kan ik in ieder geval al mijn vrienden laten ervaren hoe is om digitaal te racen met een ferrari, in een treinstoel!

Geef een reactie

