Social Advertising, zonder advertenties


Sinds kort schrijf ik voor AdFormatie. Mijn eerste artikel gaat over Social Advertising, op de hoop dat het adverteerders inspireert om minder irritant en relevanter te adverteren met betrekking tot wat wij als website-bezoekers lezen.

AnnoyingAd


Iedereen wil een hogere Click Through Rate (CTR). Mij is weleens verteld dat een succesvolle CTR tussen de 0.08% en 0.18% ligt. Ervaring met grote advertentiecampagnes heb ik niet, maar is nul komma achttien procent niet peanuts?

Volgens mij kan dat percentage opgekrikt worden door middel van social advertising. Na te Googlen bleek ik alleen een totaal andere definitie aan dit begrip toe te kennen dan Wikipedia en verschillende blogs. Op Wikipedia vond ik de volgende twee definities voor social advertising:

1. Advertising using the social environment to reach its target audience

2. Advertising about social issues

Ook adverteren op social media behoort als ik de blogs zo lees, tot één van de definities. Mijns inziens mag social advertising verder gaan dan deze gebruikelijke definities. Iets in de richting van: “Het gebruiken van online advertenties gericht op het verrijken van de gebruikerservaring, dankzij relevantie door het aangaan van een relatie met de websitebezoeker als doel te stellen”

Irritadsie

Lees verder op Adformatie

Geef een reactie

